OGLED MEDIJSKE HIŠE PROPLUS, Lejla Rotić

Dne 25. 3 smo si s predmetom televizije odpravili v Ljubljano na ogled vodilne medijske hiše ProPlus.

Ogled začeli pri vhodu za zaposlene. Vodička nas je vodila skozi vhodno sobo in po stopnicah do hodnika, ki vodi v studio ena. Na začetku hodnika so bila vrata, ki vodijo v uredniško sobo za Brio. Na koncu hodnika so bila vrata za studio ena. Notri snemajo 24 ur, vreme, šport in MotoGP. Preden je zgradba postala televizijska hiša, je bila tam telovadnica. V studiu ena je bil fitnes, zato je strop zelo nizek. Studio je zvočno izoliran, da zvok ne bi odmeval. Na stropu je veliko luči. Pri snemanju so prižgane vse luči, med ogledom pa jih je bilo prižganih manj. Vodička nam je pokazala lutko z imenom Erik, ki jo uporabljajo za fokusiranje kamer. Povedala nam je tudi, da  se medsnemanjem uporabljajo samo tri kamere. Po ogledu studia ena smo se slikali in pot nadaljevali v pisarne, ki se vidijo skozi steklo.

Nadaljevali smo v studiu dve, kjer snemajo oddaji Svet in Liga prvakov. Tam nam je vodička pokazala baby kamere, ki jih uporabljajo, če ena od večjih kamer odpove. Videli smo tudi viseče mikrofone, ki so obešeni na stropu. Pri snemanju oddaje Liga prvakov nam je vodička povedala, da so smešne majice, ki se vidijo na koncu oddaje, vedno novo natisnjene.     

Nato smo nadaljevali do sobe, kjer je ponavadi režija za oddajo Svet. Celotna soba je zvočno izolirana in večina dela je računalniško vodenega. Režija večinoma le sporoča, če je kaj narobe z zvokom ali sliko.

 Nazadnje smo odšli do tretjega studia, ki mu rečejo studio 4. Tam trenutno snemajo Zvezde plešejo. Ponavadi v njem snemajo tudi finale Slovenija ima talent. Studio 4 vsakič na novo okrasijo. Za okrasitve pokličejo profesionalce, ki opravljajo službe mizarjev, tiskarjev in podobno.  

Na ogledu smo izvedeli marsikaj novega. Zakulisje televizije in ustvarjanja oddaj je popolnoma drugačno, kot smo si predstavljali. Da nastane uspešna oddaja, kot je npr. Zvezde plešejo, je potreben velik tim in dolgi meseci ustvarjanja.

Izvedeli smo tudi, zakaj imata Pop Tv in Kanal A tako veliko reklam, kako zakupijo pravice za posamezne filme in še bi lahko naštevala. 

Lejla Rotić, 7. B 6